2013. szeptember 22., vasárnap

Pánik 2.0

Minden a cukorteszttel kezdődött...

Leszögezem, soha nem voltam rosszul vérvétel miatt, véradó is voltam. Mindezt annak ellenére, hogy az első 28 évem során egyetlen ember tudott úgy megszúrni, hogy ne legyen hatalmas flekk a karomon napokig. (Emlékszem, a csípőműtétem előtti mintavétel eredménye volt a legdurvább, akkor az alkarom közepétől a felkarom közepéig a teljes belső felület feketében/sötétlilában játszott, még az ápoló srác is teljesen elhűlt, amikor az infúziót jött bekötni.)

Most is teljesen nyugodtan mentem, levették az első kört, megkaptam a lötyit és kerestem egy optimális helyet a faromnak az elkövetkezendő két órára. Mivel ezúttal I nem tudott elkísérni, egyedül kellett megbírkóznom a természet azon igazságtalanságával, hogy nem négy kezem nőtt: egy a pulcsimnak, egy a táskámnak, egy a löttynek és az eredménykérős papírnak és egy a vattát nyomni... Persze ez abban a pillanatban nem okozott problémát, mindent felkaptam és kitelepültem. Aztán kb. 20 perc múlva kezdtem érezni, hogy valami nem stimmel, fél óra után pedig úgy döntöttem, megnézem, mi a helyzet szúrás-fronton. Ahogy sejtettem, szépen terjedt a folt... Persze ezúttal az én hibám volt, hiszen az elején nem nyomtam rendesen, viszont a látvány és a feszülés hatására elkezdtem szédülni, aztán éreztem, ahogy kifut belőlem a vér. Zihálni kezdtem és forgott velem a világ. Ekkor hasított belém a gondolat: el fogok ájulni... 10 perces kemény küzdelem árán sikerült visszanyernem a kontrollt és jobban lettem. Utólag az éhség/cukros lötty/nem szorítás kombóval magyaráztam magamnak az egészet, és már szinte a feledés homályába merült.
Egyik délelőtt azonban, nem sokkal a reggeli után megint elkapott, és ezúttal a fentiek közül egyik magyarázat sem állta meg a helyét. Aztán másnap megint... Azon, hogy a sima vérvételnél szintén előjött, már meg sem lepődtem. Nem nagyon értettem a helyzetet, de végül betudtam a terhességnek.

Pénteken mászkáltunk I-vel, elkisértem vérplazmát adni (pont ráláttam, és amikor láttam, hogy pumpálnia kell a stresszlabdával, kicsit megszédültem - tiszta ciki, ő ad vért és én leszek rosszul...), aztán bementünk egy üzletbe vásárolni., Kifele jövet már szaporáztam a lépteimet, mert éreztem, hogy fogy a levegőm. Kiérve egy pillanatra jobb lett, majd újult erővel csapott le. Álltunk a zebránál és éreztem, ahogy sápadok, lever a víz és rogynak a lábaim. Leültünk a villamosmegálló padjára és minden erőmmel küzdöttem az ájulás ellen. ...és ekkor belémhasított a felismerés: ez ugyanaz, mint tavaly, Szabi elvesztése után. Pánikroham.

Akkor a tömeg váltotta ki, most még nem tudtam behatárolni, mert teljesen különböző helyzetekben tör rám. Azt sem nagyon értem, hogy ezúttal miért. I szerint az elmúlt hetek eseményei váltották ki (Szabi évfodulója, rémálmok). Mindenesetre ő sem igazán nyugodt... Főleg, hogy jövő vasárnap egyedül vonatozom Pestre.

4 megjegyzés:

  1. Vashiányos vérszegénység? A terhesség sokszor jár vele kéz a kézben.

    VálaszTörlés
  2. Nem akarok vészmadárkodni, de gondoltam, jobb ha szólok. A keresztfiam a 29. hétre született (szerencsére jól van, már 2 éves is elmúlt, egyáltalán semmi jele annak, hogy nagyon pici volt), és az anyukájának az egyetlen tünete a terhesség alatt az volt, hogy mindig rohadtul belilult a keze, amikor vért vettek tőle. Állítólag valami ritka vérképzési betegsége van.

    Mondom, bocs, nem szeretnélek ijesztgetni, de azért inkább biztos-ami-biztos alapon kérdezz rá.

    VálaszTörlés
  3. Köszi a tippeket, majd rákérdezek a dokimnál.
    Mondjuk eddig mindig tankönyvi eredményeket hoztam vérkép terén, kivéve az ehetit, ahol egyes cuccok alacsonyak (pl. trombocita), egyesek meg magasak (pl. leukocita) voltak, de még mindegyik belefér a terhesség kereteibe. Viszont, mivel nem tökéletes, két hét múlva megyek megint.
    Vasat szedtem a terhesség előtt, akkor beállt és abbahagytam (csak a terhesvitamint szedtem a szintentartás végett), a doki azonban most megint írt fel a biztonság kedvéért. Ha abbamarad a rosszullét, akkor Vica, neked volt igazad, ha nem, akkor csak szimplán idegbeteg vagyok... :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem is sok rosszullétem volt Boldinél, és tuti nem pánikroham, sosem volt olyanom. Főleg reggelente olyan, hogy alig tudtam levegőt venni, csak lihegtem, szintén levert a víz is, és rettenetesen szédültem. Fekvés mindig segített rajta, de ahogy felálltam újra kezdődött (ez remeg volt ugye mert a gyerekeket el kellett reggel készíteni). Azóta sem jött elő. Tuti a terhesség miatt volt. Mondjuk én végig vérszegény voltam, és a napi három vas sem vitte fel normálisra, nem tudom volt-e köze hozzá. És a vérnyomások is rettenetesen alacsony volt.

    VálaszTörlés